Sweet seventeen | LOVELY LITTLE RANTS

Sweet seventeen

17 weeks and 4 days people. Just the weekly update over here to tell you all things baby because it's my blog and my life as of late, ya know? Baby is the size of a turnip and apparently loving life because I have started feeling little "flutter" things! I didn't realize it was baby before but I've been feeling little twitches on my stomach and apparently that is BABY and not muscle spasms (like I had thought haha) which is funny I even thought that because I am 99.9% sure I don't really have any stomach muscle right now anyways. So I was excited about that because flutters turn into kicks and kicks mean baby is just dancing around and growing and doing other baby things that make me really excited!


Is ANYONE else seeing this right now?! That bump tho!! I didn't realize I was so pregnant looking till I saw that picture. I always ask J "so do I look pregnant yet?!" and he's always like "yeah babe, you're showing!" but I didn't realize I really do LOOK pregnant. Just excited cause you know, baby.

White v-neck: Victoria's Secret Leggings: forever 21 for $3! Kimono: Groopdealz Sandals: Steve Madden from Ross, also love these

So yeah, I feel like whenever I'm like "the sickness is getting so much better!!" That DAY I am all sick and throwing up haha so I'll just say last week I didn't hold down breakfasts ever but the past 3 days I haven't thrown up. So yeah, sorry to talk about throw up because gross. But that's the sickness update. I've been able to work more throughout the day and not have to take breaks which is awesome!!

I'm starting to get hunger pangs back! Like eat something and then 10 minutes later feel like I've been on a 2 day fast. Still loving fruit and other random things like pickle juice (sorry to be a cliché pregnant person but pickle juice is actually so good). Jason is really good at catering to my pregnancy cravings, probably because they benefit him, too ;) haha Like last night I asked him to pick up Trix cereal because it's so good and I've been wanting it so bad the past few days!

I keep dreaming baby is a girl and we find out NEXT WEEK for sure. Obviously I am counting down the days and I can't wait to finally know gender so we can officially plan a name and start shopping for things!!

On another note, today Jason and I got to do some filming for some promotional footage/ pictures for a place here called Fat Cats! Fat Cats is this place that has a restaurant, movie theatre, bowling, laser tag, and an arcade so just a random fun place to go to with lots of things to do! If you saw my snapchat (@kahandace) you saw some of the random stuff we did :)  It was a really fun experience and it had free food and games so obviously we were just stoked to play and eat all day. I'll post the pictures from that when we get it back! And Jason was loving the arcade (aka he is a skee ball champ). So yeah, just kind of random but we are excited to be apart of it!
Happy Wednesday!!
xo
Candace

38 comments

  1. Awww, flutters, so sweet. Your bump is just the CUTEST thing and you style it so, so well. On a pickle juice note, I had to drink some this weekend after a super intense workout gave me a cramp in my leg, ouch. Funny thing is I blogged about it on Monday and very few people knew that it helped cramps, everyone just thought it was for pregos, haha! Have a great day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so so much!!! :) I didn't know pickle juice helped with muscle cramps, too! It's like a win win :) haha Thanks for the tip cause now I have even more excises to drink it! Jason thinks it's disgusting but I think it tastes delicious!

      Delete
  2. You're so cute! I did the same thing with Kyle. "Do I look pregnant now?" Kyle's response "No baby, no more than you did five minutes ago."

    Fat cats sound awesome!!!

    I can't wait to hear what you're having, but I bet it's a girl since you've been dreaming of one :)

    liz @ j for joiner

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awh thank you!!! haha I have been waitinggg to look prego finally and it is finally here! I am so sure it's a girl but I could be surprised!! Can't wait to find out!

      Delete
  3. Aw... so exciting! Love your kimono too!

    ReplyDelete
  4. Your bump is so cute!!! And by that I mean, YOU are so cute! :)

    ReplyDelete
  5. All so exciting! Your bump is too cute and I'm really loving your kimono!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much!! I am like obsessed with kimonos lately haha

      Delete
  6. Congrats on feeling your little baby! I remembered in your last update that you were very eager to feel some movement. I swear it gets so much cooler as your pregnancy goes on! Your bump is adorable! Looking forward to find out if it's a girl or boy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank youuuu! I know I just replied to your other comment (I'm a little behind haha) so yes I was so excited to feel something! Finding out gender cannot come fast enough!

      Delete
  7. I loooove your kimono! What is groopdealz? And I'm quite the skeeball player so I might have to challenge you guys to a game haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. EVELINA you will LOVE groopdealz so much!!! I am obsessed with them haha I'm not sure how shipping nationally works BUT if they ship to Canada it would be awesome. Basically boutiques discount their stuff like 30% or more and post the deal on their website so it's good prices on clothes :) and if we ever meet up, you and J will have to have a skee ball competition haha I'll be the ref!! ;)

      Delete
  8. Such a cute little bump!! Can't wait to find out the gender next week :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank youuu!! Only 4 more days, AHH!! :)

      Delete
  9. Ah look at that bump so cute! Yay for some movement so exciting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank youuuu so much!!! I love the random flutters :)

      Delete
  10. So so exciting that you can feel baby! (I almost said 'feel her'...clearly my guess is girl! Ha!) Are you going to announce the gender on the blog when you find out or keep it secret??? Your bump is so cute, and so is your outfit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah it has to be a girl!!! and if it's not, sorry in advance to our boy for not knowing haha I plan to post about it next week sometime for sure!! It was hard enough keeping the pregnancy a secret. and thank you!!! I am loving kimonos lately!

      Delete
  11. The flutters are so amazing and just the beginning my friend! There is nothing quite like feeling your baby kick and move around inside. That is one thing about pregnancy I really miss. Such a special bond. Can't wait to find out what baby is. And your bump is the cutest!! You are definitely showing!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayyy!!! I LOVE reading your comments cause you have already been through this so you make me so excited for what's to come! so THANK YOU and keep the mama stuff coming!! :)

      Delete
  12. so cute! you look great

    www.studentswife.com
    www.studentswife.com
    www.studentswife.com

    ReplyDelete
  13. Your bump is so cute & I love the kimono! Can't wait to hear what you're having! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you O!!! :) I can't wait either!! 4 more dayssss!

      Delete
  14. You look adorable!!! :) Love the bump photos.

    ReplyDelete
  15. Your bump has really popped - especially in that one picture! Looking great. Fat Cats sounds like so much fun. That's so awesome you guys were able to be part of it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know!! haha I was like WHOA BUMP!! Kinda hope I don't blow up TOO much :) and thank you!! It was fun but the end was very.... interesting. I want to write about it soon because it ended up being a funny story!

      Delete
  16. What an amazing and exciting time in your life right now. If you're hungry just eat lol. I mean gaining weight during your pregnancy should happen so I don't see what's wrong with eating like 4 pizzas and blaming it on the pregnancy :p If I was pregnant... I would totally eat everything and say it's due to the baby LOL

    Heba xx || The Heba

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah right? Like if baby WANTS a whole pizza then baby GETS a whole pizza!! NO shame! ;) baby's fault!

      Delete
  17. You are looking good, girlie! Your lil baby bump is adorable! Also, I really like that Kimono you are wearing. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank youuu!! :) girl I am obsessed with kimonos lately!!

      Delete
  18. I can't believe you find out the gender so soon! I bet you're right about it being a girl! So so exciting! And HOORAY for feeling baby moving around! That is just the most precious! I love that!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeee 4 more days!! I am dying to know if I'm right or if it will be a sweet little boy :) I am really excited to feel actual kicks too hopefully soon!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram